Blog del 2 - praktiske it-baserede produkt

Løsning

Hvad vil jeg så gøre for at løse den problemstilling som er beskrevet i Blog del 1?

Der er mange forskellige muligheder, men her har jeg valgt at fokusere på 3 elementer, som løbende vil blive evalueret, med muligheden for at udskifte elementer i denne løsningsmodel, eller supplere med andre digitale teknologier.


1) Flipped Classroom med videoforedrag.
2) Google site, hvor alle mine videoforedrag arkiveres.
3) Blog for alle elever, som skal hjælpe elevens læring, samt lærerens forståelse af elevens niveau.


Flipped Classroom
Ved at bruge videoforedrag lavet gennem programmet Screencast-O-Matic (s. 81, Lund, 2015)og Flipped Classroom, vil det frigive mere tid som jeg kan bruge på den enkelte elev. Dvs. hjælp til spørgsmål, opgaveløsning, diskussion og formativ evaluering.

Eleverne bruger hjemmetid til at kigge på mine videoforedrag hvor jeg forklarer et afsnit eller tema i afsætningsbogen, forklarerer det, uddyber modeller og giver eleven nogle fokusspørgsmål og/eller opgaver som de skal forberede til timen. Denne hjemmeforberedelse ligger på det lavere taksonomiske niveau, og dermed har jeg mere tid i klassen til de højere taksonomiske niveauer i henhold til Blooms taksonomi.

Her er et eksempel på et videoforedrag gennem screencast-o-matic hvor kapitlet om en virksomheds internationalisering er gennemgået:





Google Site
Alle videoforedrag lægges op på klassens google site, sådan at alle videoer ligger et centralt sted der er nemt at tilgå for eleverne. Her kan de altid gå tilbage, og kigge på tidligere videoer, hvis de har behov for det i forhold til en opgave, eller i forhold til eksamenslæsning, en præsentation eller lignende.
Eleverne kan både tilgå disse videoforedrag fra telefonen eller deres computer, og de kan tilgå dem derhjemme, i toget, i klassen eller hvor det nu skal være.

Her er linket til klassens google site:
Google Site for afsætning B (Ny version af Google Site kan ikke "embeddes" (Iframes) i denne blog).


Blogger.com

Som et sidste digital produkt, vil jeg bede eleverne om at oprette en blog, hvor de skal reflektere over ugens arbejde i afsætning, hvad de har lært  og i nogle tilfælde løse nogle specifikke opgaver.
Det er kun mig som lærer som har muligheden for at kommentere på bloggen.


Denne blog vil også være genstand for evaluering og kommentering fra underviserens side, hvilket er nødvendigt for at eleverne skal følge det giver mening at bruge meget tid på denne blog (Dohn og Johnsen side 65).




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Blog del 1- kontekst og læringsteoretisk problemstilling

Blog del 3- Hvordan er problemstillingen løst? Samt fremtid, deling med kolleger?