I dag havde vi en god diskussion omkring hvilke forudsætningsmæssige udfordringer vores elever har.
Blog del 3- Hvordan er problemstillingen løst? Samt fremtid, deling med kolleger?
Henning Romme Lund forklarer i sin bog Flipped Classroom (2015, s. 10) at videoforedraget og flipped classroom gør undervisningsdifferentiering nemmere. Hvor tavleundervisningen foregår i et tempo der er tilpasset den middelmådige elev, så har videoforedraget den fordel at den kvikke elev kan spole hurtigere frem, i mens den svage elev kan vælge at se det flere gange. Videoforedraget kan også bruges i klassen under f.eks. opgaveløsning i f.eks. gruppearbejde (læreren i lommen). Brug af blog: Vigtigt at gøre sig klart hvilket formål bloggen har og kommunikere dette til eleverne. I henhold til Dohn og Johnsens 5 hovedtyper af formål, vil det i mit tilfælde primært være formål nr. 2 hvor den skal bruges til monitorering og evaluering af elevens læreproces. Læreren skal have adgang til bloggen, og bloggen kommer til at bidrage til evalueringen af elevens niveau og hermed karaktergivning. Didaktik Se forskellige didaktiske modeller her: http://www.amdansk.dk/main/paedbegreber/
Kommentarer
Send en kommentar