E-læringsforløb

Planlægning af e-læringsforløb

Opgave 19.9.17

Jeg arbejder på det operationelle niveau. Ledelsen arbejder på det taktiske og strategiske niveau.
Eleverne har 3 timers afsætning per uge. Undervisningen foregår som BL, fordstået på den måde at 1 time per uge, har de hjemmearbejde.






IT værktøjer
1)      Alle eleverne skal oprette en Blog, hvor alle deres opgaver, noter osv løbende skal lægges op. Læreren (mig selv) vil gå ind og kommentere på denne blog. Det kan både være formativ og summativ feedback.

2)      Google classroom. Nogle gange vil vi arbejde i Google Classroom, så alle kan se hvad andre kommenterer (social konstruktivisme), og derfor vil noget af undervisningen og dermed læringen foregå fra elev til elev. Vi kan mødes en time om ugen i GC. Dette vil bl.a. foregå i en skemalagt time, men som vil foregå derhjemme

3) Youtube video eller screencast-o-matic. Læreren lægger materiale op med disse værktøjer (blandt andet), som så er en instruktivistisk undervisningsmetode. 


Feedback
Formativ feedback og summativ feedback.


Teori

Tpack modellen viser hvad en læringsstituation indeholder. 

Den teknologiske del er den muligheden for at bruge de teknologiske værktøjer for både underviser og elev.

Den pædagogiske viden: Læreren har her mulighed for differentieret undervisning, gennem kommunikation med de enkelte blogs.


teknologisk/pædagogisk viden: Kan disse værktøjer fremme læringen?


Billedresultat for tpack



Illeris læringsmodel viser hvilke samspil og dimensioner der skal være tilstede for at læring kan finde sted. 

Samspilsdimensionen sker bl.a. på Google Classroom. 

Drivkraften kommer gennem en motivation af dels variation i undervisningen (træt af lærer stå ved tavle), og implementering af nogle it værktøjer, hvor det er svært for eleven at skjule sig.

Der er samspil mellem eleverne dels på bloggen, i










Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Blog del 3- Hvordan er problemstillingen løst? Samt fremtid, deling med kolleger?

Blog del 1- kontekst og læringsteoretisk problemstilling